Test znalosti pravidel

Test se skládá z deseti otázek. Sedm otázek typu Pravda/Nepravda a tři otázky typu A,B,C,D.
70%-100% = Úspěch
  0%-60%  = Neúspěch

Obtížnost:

1. Strikezóna je prostor nad jakoukoli částí domácí mety mezi rovinou vrcholu kolen a rovinou podpaží pálkaře v jeho přirozeném pálkařském postavení.
  • Pravda
  • Nepravda
2. Při odpalu do vnějšího pole, když se na první metu nehraje, nebo při vícemetovém odpalu může běžící pálkař použít i vnitřní část mety.
  • Pravda
  • Nepravda
3. Helma, kterou používá chytač nebo jiný hráč v obraně, nemusí mít chrániče uší.
  • Pravda
  • Nepravda
4. Pokud vyloučený hráč nebo kterákoliv vyloučená osoba, která měla oprávnění sedět na lavičce družstva, neopustí hřiště do jedné minuty, rozhodčí skrečuje utkání ve prospěch družstva, které neporušilo pravidla.
  • Pravda
  • Nepravda
5. Nadhazovač, který byl vyřazen z nadhazování, se smí vrátit do hry, ale nikoliv jako nadhazovač.
  • Pravda
  • Nepravda
6. Běžec, který předběhne předcházejícího běžce, je vyhlášen aut a míč je mrtvý.
  • Pravda
  • Nepravda
7. Návrat do hry (Re-entry) nastává, jestliže se hráč základní sestavy vrátí do hry poté, co byl správně či nesprávně vystřídán.
  • Pravda
  • Nepravda
8. Při hře s dvojitou první metou se nepoužije následující pravidlo:
  • A) Po přeběhnutí mety se běžící pálkař musí vrátit na vnitřní polovinu.
  • B) Pokud se běžec vrátí na první metu a stojí na její vnější části, je nechráněný a je aut, jestliže vybíhá z vnější části mety při nadhozu.
  • C) Pokud správně odpálený míč zasáhne vnitřní polovinu mety, je vyhlášen dobrý odpal, pokud zasáhne vnější, je vyhlášen chybný odpal.
  • D) Polař musí vždy použít pouze vnitřní část dvojité mety.
9. Běžec R1 je na první metě, žádný aut. Při pokusu R1 ukrást metu brání hlavní rozhodčí neúmyslně polaři F2 při přihrávce na druhou metu. Rozhodčí:
  • A) Vyhlásí okamžitě mrtvý míč a pošle R1 zpět na první metu.
  • B) Vyhlásí dočasně mrtvý míč a jestliže byl R1 autován, pošle jej na první metu.
  • C) Vyhlásí dočasně mrtvý míč. Bude-li R1 zahrán aut, pak aut platí, jinak je R1 poslán zpět na první metu.
  • D) Nechá pokračovat ve hře a platí výsledek rozehry.
10. Běžec R1 je na první metě, žádný aut. Pálkař odpálí po zemi na prvního metaře, který chytí míč, zašlápne první metu a potom se dotkne běžce R1, který stále stojí na první metě. Rozhodčí oznámí:
  • A) R1 je aut za bránění, pálkař jde znovu na pálku.
  • B) Pálkař je aut, R1 zůstává na první metě.
  • C) Pálkař i běžec jsou aut.
  • D) R1 je aut, pálkař získává první metu.