Test znalosti pravidel

Test se skládá z deseti otázek. Sedm otázek typu Pravda/Nepravda a tři otázky typu A,B,C,D.
70%-100% = Úspěch
  0%-60%  = Neúspěch

Obtížnost:

1. Správně odpálený míč pálkařem B1 se odrazí od polaře F9 za oplocení zámezí. Rozhodčí přizná pálkaři B1 oběh.
  • Pravda
  • Nepravda
2. Nadhazovač se musí alespoň jednou nohou dotýkat nadhazovací mety v době, kdy přijímá signály od chytače.
  • Pravda
  • Nepravda
3. Strikezóna je prostor nad jakoukoli částí domácí mety mezi rovinou vrcholu kolen a rovinou podpaží pálkaře v jeho přirozeném pálkařském postavení.
  • Pravda
  • Nepravda
4. Helma, kterou používá chytač nebo jiný hráč v obraně, nemusí mít chrániče uší.
  • Pravda
  • Nepravda
5. Nadhazovač se musí oběma nohama dotýkat nadhazovací mety, když přijímá signály od chytače.
  • Pravda
  • Nepravda
6. Dobrý odpal je správné odpálení míče, po němž se míč dotkne jakékoli části první mety.
  • Pravda
  • Nepravda
7. Před začátkem utkání přijdou vedoucí týmů hostů a domácích za hlavním rozhodčím a oznámí mu, že se dohodli o odložení utkání o 30 min kvůli nezpůsobilosti hřiště. Hlavní rozhodčí uzná hřiště způsobilým hry a nařídí zahájit utkání v původně stanovený čas.
  • Pravda
  • Nepravda
8. Pálkař odpálí jednometový odpal, na který běžec R1 z druhé mety skóruje, nešlápne však na třetí metu. Co je správná hra na výzvu při mrtvém míči:
  • A) Nadhazovač drží míč a upozorní rozhodčího, že R1 nešlápl na třetí metu.
  • B) První metař, který nedrží míč, upozorní rozhodčího, že R1 nešlápl na třetí metu.
  • C) Nadhazovač přihraje míč na třetí metu polaři F5, který upozorní rozhodčího, že R1 nešlápl na třetí metu.
  • D) Všechny tyto situace.
9. Při hře s dvojitou první metou se nepoužije následující pravidlo:
  • A) Polař musí vždy použít pouze vnitřní část dvojité mety.
  • B) Pokud se běžec vrátí na první metu a stojí na její vnější části, je nechráněný a je aut, jestliže vybíhá z vnější části mety při nadhozu.
  • C) Pokud správně odpálený míč zasáhne vnitřní polovinu mety, je vyhlášen dobrý odpal, pokud zasáhne vnější, je vyhlášen chybný odpal.
  • D) Po přeběhnutí mety se běžící pálkař musí vrátit na vnitřní polovinu.
10. Co nelze považovat za protestovatelnou situaci:
  • A) Nesprávné střídání nebo návrat do hry.
  • B) Chybný výklad pravidel.
  • C) Vyhlášení běžce aut nebo safe.
  • D) Start neoprávněného hráče.