Test znalosti pravidel

Test se skládá z deseti otázek. Sedm otázek typu Pravda/Nepravda a tři otázky typu A,B,C,D.
70%-100% = Úspěch
  0%-60%  = Neúspěch

Obtížnost:

1. Běžec R1 je na první metě. Jestliže první metař překáží běžci R1 ve výhledu na nadhazovače při nadhozu, považuje se to za překážení.
  • Pravda
  • Nepravda
2. Zpochybňuje-li kterýkoliv člen družstva v útoku jakékoliv rozhodnutí rozhodčího, je ihned vyloučen.
  • Pravda
  • Nepravda
3. Jestliže polař překáží běžci v běhu po metách, mrtvý míč je vyhlášen v okamžiku překážení.
  • Pravda
  • Nepravda
4. Nadhazovací vzdálenost se měří od přední hrany nadhazovací mety po střed domácí mety.
  • Pravda
  • Nepravda
5. Před nadhozem musí nadhazovač uvést tělo do naprostého klidu po dobu nejméně 2 a nejvýše 10 sekund.
  • Pravda
  • Nepravda
6. Vedoucí družstva v obraně přijde ke vstupu do dugoutu, aby si mohl promluvit s chytačem F2, který přijde k němu. Poté co chytač obdrží instrukce od vedoucího družstva, vrátí se zpět na své původní místo. Rozhodčí započítá vedoucímu družstva v obraně poradu družstva v obraně.
  • Pravda
  • Nepravda
7. Nucený aut lze zahrát pouze dotykem mety, na kterou je běžec nucen postupovat.
  • Pravda
  • Nepravda
8. Pálkař odpálí jednometový odpal, na který běžec R1 z druhé mety skóruje, nešlápne však na třetí metu. Co je správná hra na výzvu při mrtvém míči:
  • A) Nadhazovač přihraje míč na třetí metu polaři F5, který upozorní rozhodčího, že R1 nešlápl na třetí metu.
  • B) Nadhazovač drží míč a upozorní rozhodčího, že R1 nešlápl na třetí metu.
  • C) První metař, který nedrží míč, upozorní rozhodčího, že R1 nešlápl na třetí metu.
  • D) Všechny tyto situace.
9. Při kterém z následujících porušení pravidel nebude hráč vyloučen ze hry: 
  • A) Pálkař přejde z přípravného kruhu do pálkařského území a stále má k pálce připevněn nepovolený doplněk.
  • B) Pálkař si odmítne nasadit helmu poté, co je k tomu vyzván.
  • C) Nesprávný náhradník je objeven poté, co chytil míč v letu (správně zahrána hra na výzvu).
  • D) DP ze základní sestavy se po vystřídání vrací do hry na jiné místo v pořadí pálkařů (správně zahrána hra na výzvu).
10. V které situaci vyhlásí rozhodčí pálkaře aut:
  • A) Pálkař po odpalu švihne pálkou zpět a zabrání tím chytači ve hře proti běžci snažícímu se skórovat.
  • B) Pálkař odpálí krátký odpal do vzduchu na spojku a znechuceně viditelně hodí pálku proti plotu, přesto dosáhne první mety, neboť polař odpal nechytí.
  • C) Ve všech uvedených případech.
  • D) Pálkař upustí pálku na zem a chytač o ní zakopne při pokusu zpracovat odpálený míč.